Varegrupper  
 
»  Programmer
»  Brancheløsninger
»  Moduler til AirBOSS
»  NemFaktura/E-faktura
»  Opdateringer
»  Opgraderinger
»  Programmering
»  Hotline/Support
 
     
  Information  
 
»  AirBOSS-opdateringer
»  PC LØN vers. 21 - 2021
»  Download AirBOSS
»  Download Demo
»  Download Opdatering
»  FAQ
»  Fjernsupport
»  GDPR
»  Hostingsfirmaer
»  Installationsvejledning
»  Minuba/AirBOSS
»  Circuit Datas historie
»  Referenceliste
»  Sådan handler du hos os
»  Webshop Demo
»  Betingelser
»  Forhandlere

 
     
 
AirBOSS-opdateringer

 

Om AirBOSS-opdateringer

 

Der kommer altid masser af løbende nyheder i de nye versioner af AirBOSS!

Alt hvad der kommer af nyt, ligger ikke i den nye version fra starten. Derfor kan du i løbet af året, få adgang til at hente opdateringer med bl.a:

  •      nye funktioner/features, handlinger og muligheder
  •      tilretninger/justeringer på fx små ”ting”, der irriterer i dagligdagen 
  •     skærpet datasikkerhed  
  •      forbedret ydeevne, kapacitet og generel vedligeholdelse
  •      optimering/opdatering af cloud-backup (for at kunne benytte denne service, kræver det den sidste nye version af AirBOSS)

Det kan være kundeønsker eller ideer fra alle jer derude, som måske sidder og mangler en funktion i AirBOSS, som gør jeres hverdag nemmere.

Vi prøver så vidt muligt at opfylde alle ønsker, og er meget glade for, at vores kunder vil være med til at udvikle og komme med ideer til AirBOSS.

Én hoved-opdatering om året

Der kommer en hoved-opdatering til AirBOSS om året, så det er også kun en gang om året, man kan betale for at få opdateret sit program.

Det er 100 % frivilligt at opdatere sin AirBOSS, men vi kan ikke garantere og stå inde for eventuelle fejl og konflikter – f.eks. I forbindelse med nye opdateringer fra Windows, antivirusprogrammer, styresystemer osv. – som kan komme, hvis man kører med en ældre AirBOSS.

Der kommer hele tiden ændringer i forhold til de andre programmer man har på sin computer, så derfor skal AirBOSS også være opdateret, så alt kører og harmonerer med hinanden, så ikke nogle data går tabt og forsvinder.

Det du bl.a betaler for, i en opdatering er:

  •     Adgang til løbende opdateringer/nyheder
  •        Forbedret beskyttelse af dine data
  •        Jævnlige sikkerhedsopdateringer
  •        Opdatering vedr. bl.a GDPR (databeskyttelse)
  •        Mulighed for support-tjeneste
  •        Automatisk Cloud-backup
  •        Stærkere mod virus og sikkerhedstrusler

 Dette bliver opdateret, når du har den nyeste version af AirBOSS:

  •     AirBOSS hovedprogram
  •        moduler
  •        ekstra brugere  
  •        ekstra regnskaber

 

Derved kommer du til at køre med det sidste nye i din AirBOSS, og sikkerheden er forsvarlig og vedligeholdt.

Vi anbefaler vores kunder at opdatere en gang om året, så vi også har mulighed for at yde support, hvis der skulle være brug for hjælp.

Men husk: det er helt op til dig selv, om du vil opdatere din AirBOSS.

 

 Kør sikkert med din AirBOSS…..

 
abl64

Circuit Data I/S

 

 

 


 

AirBOSS bruges i dag til administration af hele virksomheden. Det er derfor vigtigt for din virksomhed, at du altid er opdateret med den sidste nye version.

Programmets brug optimeres løbende, f.eks. arbejder vi meget på hastighedsforbedringer, samt vedligeholdelse og forbedringer af eksisterende funktioner. Programafviklingen bliver hele tiden forbedret og mere stabil. Programmet bliver løbende optimeret til de nye styresystemer og til antivirus programmer. Der bliver arbejdet på bedre integration til andre programmer.

Som aktiv bruger af AirBOSS, er du med til at sikre den løbende udvikling og dermed også medvirkende til, at AirBOSS forbliver et tidssvarende program på forkant med udviklingen inden for økonomisystemer.

Opdateringen indeholder en lang række nyheder og forbedringer, som bl.a. er implementeret ud fra brugerønsker.



Nyheder i AirBOSS PRO vers. 20 - 2019 


GDPR
Nye muligheder. Bl.a. mulighed for at angive passiv-status - så kunder ikke figurerer på lister - men bibevarer navn, m.v.

Layout ændringer

Nye ikoner. Mulighed for at Main-knapper laver PopUp (Venstreklik-funktioner), når musen føres henover. m.v.
 

Nemmere budget-konfiguration
Automatisk oprettelse af budget-referencer til gamle-regnskaber. m.v.

PDF
Mulighed for at medsende PDF faktura kopi ved UBLfaktura.Det kræves, at man har PDF-modulet.
 

Stickers (Sticky Notes)
Sæt Sticker på hovedmenu, varer, kunder eller leverandører. Ny Sticker laves med Ctrl+S. Kan i hovedmenu skjules/vises med knappen Stickers (nederst).


Opdatering vedr. BackupService
(Nødvendig i starten af 2019).
 

Opdatering vedr. AirBOSS App
(findes p.t. kun til android)
 

Opdatering vedr. Mobile-exchange

Bemærk:

AirBOSS 20 optimeres løbende og compileres i nyeste udviklingsmiljø.

Optimering til Windows 10
Optimering til nye computere
Bedre integration med andre programmer
Hastigheds forbedringer
Vedligeholdelse og forbedring af eksisterende funktioner

Mange andre nyheder og forbedringer vil komme i løbet af året.

Hold øje med opdateringerne!

-------------------------------------------------------------------------


Nyheder i AirBOSS PRO vers. 19 - 2018


Mængdepriser på kundeniveau
Mulighed for at lave aftale med enkelt kunde om specialpriser ved køb af flere ens varer.

Formularer på afdelingsniveau
Med Afdelingsmodulet er der nu mulighed for at den enkelte afdeling har sit eget formular-layout.
 
Mulighed for fast Email-afsender
Afhængig af om der sendes til Debitor eller Kreditor (ved smtp). F.eks. hvis en medarbejder fra
salgsafdelingen eller bogholderiet sender mail til en leverandør, hvor der som fast procedure
ønskes svar fra leverandøren til indkøbsafdelingen.
 

Søgefunktioner til medarbejder-database
Hvis man har mange medarbejdere, er der nu mulighed for at søge i medarbejderdatabasen samt
at vise medarbejder ud fra afdeling og arbejdsfunktion.
 
Sidst Solgt dato på varer
Giver bl.a. mulighed for at opsortere en liste over varer, der ligger på lager, men som ikke har været solgt i lang tid. Kan eks. benyttes i forbindelse med udsalg.
 

AirBOSS Android-App 
AirBOSS Android-App er en lille App, der kan benyttes af medarbejderen på farten til at se lagerbeholdning samt registrerer vareforbrug til ordre m.m.
Bemærk - App fås kun til Android.
For avancerede App-funktionaliteter henvises til vores samarbejdspartnere Minuba og Reeft.
 

Felt til Tilbudspris i TOF
Til indtastning af tilbudspris. Feltet er "Passivt". Det vil sige, at det ikke benyttes som faktisk salgspris, men advarer/markerer hvis salgspris ikke matcher eller overstiger.
(Benyttes eks i forbindelse med AirBOSS Mobil-app). 
 

Felt Til Budget timeforbrug i TOF
Til indtastning af budgeteret timeforbrug. Advarer/markerer hvis timeforbrug ikke matcher eller overstiger.(Benyttes eks i forbindelse med AirBOSS Mobil-app).

Ekstern Backup af essentielle data

Mulighed for at opsætte AirBOSS til automatisk at tage backup af de mest essentielle data.
En komplet backup kan være meget stor, derfor kan det være hensigtsmæssigt med løbende backup af de mest essentielle data. Der kan vælges at data skal fremsendes til cloud.
 

Optimering af database
Der arbejdes på at opdatere databasen med ny "database-motor". I første omgang flyttes den lokale arbejdsdatabase væk fra BDE.
 
Koncern-regnskab
Mulighed for at lave en samlet råbalance m.v. ud fra regnskaber med ens kontoplaner.


Den 25. maj 2018 træder EU’s Persondatabeskyttelseslov i kraft med nye strenge regler om beskyttelse af kunders persondata i virksomheden.

AirBOSS vers. 19 er forberedt for denne lov, og indeholder redskaber, der kan hjælpe dig med at overholde disse bestemmelser. 

Flere nyheder forventes...

 ----------------------------------------------------------------


Nyheder i AirBOSS PRO vers. 18 - 2017
 

Delvis bogføring af bilag der er OK
Har man mange linjer i kladden kan det være svært at overskue hvis der er meldt fejl på enkelte bilag i midten af alle bilagslinjerne.
Nu er der mulighed for at bogføre de linjer der kan bogføres, så kladden kun indeholder de linjer der skal kikkes på.
 

Standard statistik genveje
Det kan være svært at tage stilling til hvilke x'er der skal sættes når der skal tages statistikker.
Nu er der genveje til en række standard statistikker.
 

Multirabat på varelinje
I nogle brancher er der ønske om at kunne angive flere rabatter på een gang.
Det er nu muligt på en varelinje at angive og udskrive eks. 10+15+7 (%).
Rabatterne kan angives på kunden som fast "multirabat".
 

Ekstra brugerdefinerede felter til firmaoplysninger
I system er der nu mulighed for at angive flere brugerdefinerede firmaoplysninger, som kan anvendes på formularer m.v.
 

E-mail-knap i dokumentlink
Dokumenter og tekster i "Dokumentlink" kan nu nemt e-mailes til kunder.
 

Valg af afsender på e-mail
Det er nu muligt at skifte afsender når der sendes e-mail via smtp.
Giver eks. mulighed for at vælge om der sendes fra firmaets hoved-e-mail eller en personlig e-mail
.

Stregkodepulje på batch
Mulighed for automatisk tildeling af EAN-stregkoder til batch og varianter (samme pulje som findes på varer).
 

Opslag på KN8koder
Plukliste med søgefunktion til angivelse af Intrastat/KN8koder
 

Ny Stykliste type ”StykTrans”
Henter stykliste varenumre ind på ordre/faktura m.v. som separat varelinje.
Giver mulighed for at hente flere varer ind på en ordre ved kun at taste et nummer.
 

Valuta i saldolisten
Visning af saldoer i valuta, ud fra den valuta der er benyttet på kunden.
 

Aconto-funktioner i Projekt
Giver mulighed for at holde styr på aconto-fakturering på et projekt.
En sammentælling viser forhold mellem ordre og aconto-fakturaer.
 

Minuba-integration (modul)
Mobilløsning til ordre og job-styring i marken. Se mere på www.minuba.dk
 

-------------------------------------------------------------------------------

 


Udskriv denne side